Sekadar berkongsi cerita selagi bernafas.. menulis selagi termampu... mencari teman selagi ada yang sudi menemani....
Tuesday, January 7, 2014
Thursday, September 12, 2013
Legoland Oh Legoland...Si Kembar Datang...
![]() |
| dengan epynyer anak-anak bermain.... |
![]() |
| wajah kepenatan telah kelihatan..tapi seronok punyer pasal..semua boleh jalan... |
![]() |
| Ni yang paling menggerumkan buat mama menunggu si kembar punyer turn..tapi bila ditanya..boleh dijawabnya...seronokkk mama.... |
![]() |
| turut dengan epynya..padahal..kiter yang menunggu..hanya tuhan jer yang tahu...takutnya.... |
![]() |
| si kembar..kakak dan adik sentiasa bersama... |
![]() |
| wajah dah penat...tapi disebabkan dah tak cukup masa...terpaksalaa bergerak balik...bas dah menunggu.... |
Labels:
citer2 my family...
Sunday, June 23, 2013
Monday, April 29, 2013
Wednesday, April 3, 2013
Monday, March 18, 2013
Soutul Firdaus SKTC
Hari ni mama nak buat post tentang kumpulan nasyid yang mama bimbing bersama kak liza dan 2 orang guru j-Qaf iatu akmal dan zila...dan seorang guru jejaka idaman melaya iaitu cikgu khairul....mama namakan kumpulan ini sebagai Soutul Firdaus.... kami bertungkus lumus melatih pelajar-pelajar ini sebenarnya untuk pertandingan nasyid MTAQ... kebetulan lak maser pertandingan zon..kumpulan nasyid kami mendapat tempat ke-2...so alang-alang msukla pertandingan ini...
ceritanyer gini...Tup-tup selang beberapa hari selepas majlis MTAQ yang kami mendapat no. 2 t, tiba-tiba datanglaa si Aidil iaitu solo nasyid kumpulan itu memberikan borang untuk kami sertai pertandingan nasyid anjuran Piala Dato' Khaled Pasir gudang...mulanya tak berminat...tapi katanyer ibunya nak kami uruskan untuk pelajar-pelajar kami masuk sertai kumpulan2 blok cendana...
mmmm apa lagi..alang-alang..memikirkan ader dapat duit jika menang..jadi mama raser..aperla salahnya kumpulan kami mencuba nasyid mewakili pihak skolah.....
Pada mulanya...takut...tapi tanpa diduga..kami mendapat johon untuk pertandingan nasyid piala Dato' Khaled pada malam tersebut...mmm bolehlaa rm200 untuk anak-anak didik kami...
yang grandnya..pialanya memang besar..kalah piala MTAQ kami...
Mama selaku guru-guru yang melatih pelajar-pelajar tersebut turut berbangga kerana dapat menyerahkan piala yang besar tuu untuk tatapan Sekolah Kebangsaan Taman Cendana...
Tahniah untuk Soutul Firdaus....
ceritanyer gini...Tup-tup selang beberapa hari selepas majlis MTAQ yang kami mendapat no. 2 t, tiba-tiba datanglaa si Aidil iaitu solo nasyid kumpulan itu memberikan borang untuk kami sertai pertandingan nasyid anjuran Piala Dato' Khaled Pasir gudang...mulanya tak berminat...tapi katanyer ibunya nak kami uruskan untuk pelajar-pelajar kami masuk sertai kumpulan2 blok cendana...
mmmm apa lagi..alang-alang..memikirkan ader dapat duit jika menang..jadi mama raser..aperla salahnya kumpulan kami mencuba nasyid mewakili pihak skolah.....
Pada mulanya...takut...tapi tanpa diduga..kami mendapat johon untuk pertandingan nasyid piala Dato' Khaled pada malam tersebut...mmm bolehlaa rm200 untuk anak-anak didik kami...
yang grandnya..pialanya memang besar..kalah piala MTAQ kami...
Mama selaku guru-guru yang melatih pelajar-pelajar tersebut turut berbangga kerana dapat menyerahkan piala yang besar tuu untuk tatapan Sekolah Kebangsaan Taman Cendana...
Tahniah untuk Soutul Firdaus....
Labels:
citer2 pasal skolahlaa...,
layan jap...
Thursday, March 7, 2013
Friday, January 4, 2013
5 FAKTA PENTING..PERCAYA ATAU TIDAK..
| gambar hiasan jer nie......nie semasa kami rakamkan sblm balik dari bercuti di kampung... Dah jadik satu kemestian..sblm berangkat mesti hubby suruh family berkumpul dan possing dulu.... |
1. Jika anda makan SATAY, jangan pula lupa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? (Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.
2. Jangan makan UDANG selepas mengambil PIL VITAMIN C ! Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.
3. Barah akibat penggunaan bahan dalam SHAMPOO. Balik rumah dan pergi periksa. Tukarlah ke jenama lain sebelum terlambat, jika kandungan dalam shampoo anda mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS. Bahan ini akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang dan ini bukannya jenaka. Shampoo yang disahkan mengandungi bahan ini ialah; VO5, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo terbaru keluaran body shop, Nature Force dan lain-lain lagi. Shampoo Clairol's Herbal Essence adalah satu-satunya yang mengandungi Sodium Laureth Sulfate secara tunggal. Meskipun pertanyaan telahpun dibuat terhadap syarikat ini dan jawapan dari mereka ialah, "Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh melakukan apa-apa kerana kami memerlukan bahan yang boleh mengeluarkan buih yang banyak". Dalam pada itu, Pasta Colgate & Dee Dee (untuk kanak-kanak) turut mengandungi bahan yang sama untuk penghasilan buih
4. Kepada penggemar makanan jenis MEE SEGERA (tak kiralah maggi, koayteow dsb), Pastikan berhenti makan dulu sekurang-kurangnya 3 hari selepas mengambil mee segera sebelum mengambil paket yang seterusnya. Maklumat yang dikongsi bersama dengan seorang doctor. Keluarga saya telah menghentikan pengambilan makanan ini setelah mendapat tahu berkenaan salutan wax ke atas makanan ini. Inilah yang menyebabkan mee segera tidak melekat antara satu sama lain apabila dimasak. Telah dinyatakan terdahulu melalui SEORANG AKTOR dari SBC (sekarang ni dikenali sebagai TCS). Beberapa tahun lalu, yang mana kariernya membuatkan beliau sangat sibuk untuk memasak, jalan mudah mengambil mee segera setiap hari. Kemudiannya beliau disahkan menghidap barah. Barahnya disebabkan wax dalam mee segera. Doktor juga memberitahu yang badan manusia memerlukan 2 hari untuk membersihkan wax dari sistem badan. Seorang lagi mangsa yang serupa ialah Pramugara dari SIA yang mana setelah berpindah dari rumah ibunya ke rumahnya sendiri, Dia tidak memasak tetapi kerap makan mee segera. Dia didapati menghidap barah dan mati selepas itu. Sekarang ini tindakan memakan mee segera bolehlah diistilahkan sebagai 'makan untuk mendapat barah'.
5. BAWANG GORENG SEGERA, Seorang kawan melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman. Yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja.
Sebarkanlah maklumat ini kepada orang- orang yang anda sayangi dan pengguna yang masih belum disedarkan lagi.
Labels:
citer2 my family...,
kenangan...
Wednesday, December 12, 2012
PELENGKAP HIDUPKU...
NI ADALAH LAGU TEMA BUAT KAMI...
bila dengar lagu nie...dari nak marah kekadang kat dia..sejuk ngan kejap-kejap...
mungkin stelah kiter merasakan yang Tuhan itu Maha Adil..Dia dah ciptakan dia untuk kita...
Apa jua kekurangan atau kelebihan yang ader padanya..kita harus menerimanya dengan redha...
Dia memang pelengkap hidupku... diriku jua tidak sesempurna manerpun...
jadi memang kita saling lengkap melengkapi...dari dirinya, kita merasai kebahgiaan besama anak-anak tersayang...
memang bila dia tiada di sisi..hidup ini tidak keruan jadinya...bila ader di depan kekadang rase geram..mungkin sebab kiter terlalu penat dan tertekan ngan kerja-kerja yang semakin membebankan saban hari...
mmm...so hari ini mama nak bagi semua yang bersama mama dengar lagu tema mama dan dia...lagu ini memang sesuai utk kita yang bergelar suami isteri..memang dia adalah pelangkap hidup kita...
dan aku tetap bersyukur mempunyainya..Terima kasih Ya allah....
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia
### mmm....memang bestkan..sejuk jer rase hati ini..tenang jer jiwa ini...luv u all...
bila dengar lagu nie...dari nak marah kekadang kat dia..sejuk ngan kejap-kejap...
mungkin stelah kiter merasakan yang Tuhan itu Maha Adil..Dia dah ciptakan dia untuk kita...
Apa jua kekurangan atau kelebihan yang ader padanya..kita harus menerimanya dengan redha...
Dia memang pelengkap hidupku... diriku jua tidak sesempurna manerpun...
jadi memang kita saling lengkap melengkapi...dari dirinya, kita merasai kebahgiaan besama anak-anak tersayang...
memang bila dia tiada di sisi..hidup ini tidak keruan jadinya...bila ader di depan kekadang rase geram..mungkin sebab kiter terlalu penat dan tertekan ngan kerja-kerja yang semakin membebankan saban hari...
mmm...so hari ini mama nak bagi semua yang bersama mama dengar lagu tema mama dan dia...lagu ini memang sesuai utk kita yang bergelar suami isteri..memang dia adalah pelangkap hidup kita...
dan aku tetap bersyukur mempunyainya..Terima kasih Ya allah....
Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang
Aku bagai bintang yang tak ditemani malam
Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa
Yang membuat aku tak ingin pergi darimu
Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia
Aku bagai bintang yang tak ditemani malam
Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa
Yang membuat aku tak ingin pergi darimu
Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia
Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia
### mmm....memang bestkan..sejuk jer rase hati ini..tenang jer jiwa ini...luv u all...
Saturday, December 1, 2012
DUNIA WANFA...
![]() | ||
| mamatwins dalam lakaran indah.... |
![]() | |||||
| Buih-buih kehidupan keluarga WANFA ( WAN azrol + FAdhilah)..maka lahirla belon-belon hati mama. | . |
terima kasih Ya allah...Kau anugerahkan kepada kami puteri-puteri kesayangan kami yang menyejukkan hati kami...merekalah teman di kala sunyi..merekalah pengerat kasih sayang kami...
Itulah Keluarga WANFA....
Gabungan nama jalinan cinta kami berdua...
WAN azrol & FAdhilah..
dari dua jiwa..
kami dikurniakan 3 penawar sepi iaitu...
WAN FAalihah alyaa
WAN FAalihah aina
WAN FAtnin arissa
Ya allah..kau kekalkan aku bersamanya sehingga ke akhir hayat kami..
Kau titipkanlah kasih sayang yang abadi antara kami berdua...
Memang dialah pelengkap hidupku....
Labels:
citer2 my family...
Subscribe to:
Posts (Atom)





















































.jpg)
